APA ITU BITCOIN ?


BITCOIN merupakan mata wang dalam talian atau digital, yang dicipta pada tahun 2009 oleh orang yang tidak dikenali menggunakan alias Satoshi Nakamoto. Sejak itu, mata wang bitcoin telah mendapatkan populariti dengan cepat. Ini kerana ia boleh digunakan untuk membeli barangan tanpa nama, tidak ada bayaran yang berkaitan dan ia memudahkan pembayaran antarabangsa, kerana bitcoin tidak terikat kepada mana-mana negara atau tertakluk kepada peraturan.

Bitcoin ni adalah satu digital currency yang di terima pakai oleh lebih 500,000 busines seluruh dunia Seperti ebay, google, microsoft, dell dan lain-lain lagi dan secara dasarnya kita boleh membeli sendiri bitcoin di pasaran dan simpan, kemudian buat duit bila harga menaik tinggi. Industry bitcoin bermula sejak 6 tahun lepas 2009 dan semasa dilancarkan hanyalah sen-sen sahaja. Tetapi sekarang harga mencecah usd1000+/bitcoin.


Kelebihan Bitcoin
Kelebihan bitcoin sebagai digital money atau crypto currency – ianya tidak ada organisasi, badan kerajaan atau individu yang control dan pihak lain tidak boleh menganggu bitcoin yang kita miliki Berbanding wang kertas, bank boleh freeze akaun kita atas arahan bank negara.

Dan bila kita berbelanja menggunakan bitcoin tiada fees yang tinggi seperti kita guna wang biasa walaupun transaksi berjuta-juta ringgit. Banyak orang yang telah menjadi jutawan senyap melalui bitcoin.

Industry yang Semakin Berkembang.
Ramai orang dalam dunia membeli bitcoin dan simpan sahaja termasuk orang-orang kaya seperti Li Ka Shing, Multi Billionaire Asia, Sir Richard Branson pemilik Virgin Corporation, Bill Gates, dan ramai lagi . Mereka membeli dalam kuantiti yang besar… banyak nama-nama besar dalam industry ini…Mereka mencipta kekayaan lebih lagi dengan menyimpan untuk masa hadapan.
close